صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 10812
گزارشگر: 2
۳۰۰۷
۰
۰
۵
لو رفتن سوال‌ها؟!

تقلب در کنکور ۱۴۰۱ : روش های نوین تقلب که چشمانتان را گرد می‌کند

تقلب در کنکور ۱۴۰۱ : روش های نوین تقلب که چشمانتان را گرد می‌کند
تقلب در کنکور ۱۴۰۱ موجب ضایع شدن حق دانش‌آموزان شده است. در این نوشتار قصد داریم درباره روش‌های صحیح موفقیت در کنکور و بررسی روش‌های نوین تقلب بپردازیم.

این روزها موضوع تقلب در کنکور ۱۴۰۱ ذهن تمام داوطلبان کنکور سراسری و افکار عمومی را به‌شدت درگیر کرده است. طبق گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون چندین مورد تخلف و تعدادی از فروشندگان وسایل الکترونیکی در استان‌های خراسان و آذربایجان شناسایی و دستگیر شده‌اند. در سال‌های قبل لو رفتن سوال‌های کنکور در حد شایعه بود؛ اما امسال مسئولین برگزاری آزمون سراسری به شایعات لو رفتن سوالات مهر تایید زدند و این در حالیست که حفظ و صیانت از سوالات کنکور سراسری با تدابیر شدیدی انجام می‌شود. اعمال قرنطیه برای طراحان سوال و مسئولین و اپراتورهای دستگاه‌های پرینت سوالات و پرینت رنگی پاسخ نامه‌های کنکور تا حتی مسئولین تایپ فوری سوالات از جمله اقداماتی است که برای حفظ و صیانت از سوالات کنکور انجام شده است.
سال‌های زیادی است که آینده و سرنوشت بسیاری از دانش آموزان ایرانی با کنکور سراسری رابطه مستقیم دارد. بعضی از آن‌ها با شرکت در کلاس‌های کنکوری و صرف هزینه‌های زیاد سعی دارند در این آزمون نتیجه بسیار خوبی کسب کنند. بعضی دیگر به‌دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و به‌صورت شبانه‌روزی سخت مشغول درس خواندن هستند. با تقلب در کنکور ۱۴۰۱ حق این دانش‌آموزان ضایع شده است. در این نوشتار قصد داریم درباره روش‌های صحیح موفقیت در کنکور و بررسی روش‌های نوین تقلب بپردازیم.

 

بررسی روش‌های نوین تقلب و تخلف در کنکور۱۴۰۱

 

برخی از دانش آموزان به دلایل مختلفی مانند فشار خانواده برای ادامه تحصیل، سهل‌‎انگاری و عدم توجه به مطالب درسی، نخواندن درس، شرکت نکردن در آزمون‌های آزمایشی، نداشتن هدف و انگیزه، عدم علاقه به ادامه تحصیل و غیره بدون هیچ پشتوانه‌ و معلوماتی در آزمون سراسری ثبت نام می‌کنند. بعضی از این افراد فقط قصد دارند شانس خود را در کنکور امتحان کنند. برخی دیگر نیز قصد دارند با استفاده از روش‌های نوین تقلب و تخلف در کنکور ره صد ساله را در مدت بسیار کوتاهی طی کنند و با ضایع کردن حق بقیه دانش آموزان رتبه خوبی در کنکور به دست بیاورند. یکی از روش‌های تقلب در کنکور در سال‌های قبل کشیدن صابون روی پاسخ‌نامه بود که البته امروزه این روش با توجه به متفاوت بودن چینش پاسخ‌نامه‌ها غیر ممکن است.

برخی از مراقب‌های کنکور که وجدان کاری ندارند، شرایطی را فراهم می‌کنند که دانش‌ آموزان بتوانند به‌صورت گروهی با هم تقلب کنند. یکی از روش‌های نوین تقلب استفاده از هندزفری‌های نامرئی است. در این روش دانش آموز با فردی خارج از جلسه کنکور ارتباط برقرار می‌کند تا جواب سوال‌ها را به او برساند‌. بعضی از عینک‌ها، ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند نیز به‌عنوان ابزارهایی کارآمد برای تقلب شناخته می‌شوند. خودکارها و پاک کن‌های سیم کارت دار نیز برای تقلب در کنکور روش‌های نوین و جدیدی هستند؛ زیرا هیچ مراقبی به وجود سیم کارت در پاک کن و خودکار مشکوک نمی‌شود. با استفاده از روش‌های نوین تقلب تمام تلاش‌های دانش‌آموزانی که ماه‌ها درس خوانده‌اند و برای شرکت در کلاس‌های کنکور، پرینت سیاه و سفید و پرینت ارزان جزوه‌های خود هزینه کرده‌اند و با تکیه بر دانش و توانایی‌های خود به سوالات کنکور پاسخ می‌دهند، پایمال می‌کند.

 

چگونه می‌توان در کنکور سراسری به موفقیت رسید؟‌

 

عوامل زیادی در موفقیت کنکور نقش دارند که اولین و مهمترین آن‌ها تعیین هدف است. با تعیین هدف انگیزه دانش آموز برای درس خواندن افزایش پیدا می‌کند و از سردرگمی‌ها رها می‌شود. برای موفقیت در کنکور باید با تصمیم جدی شروع به درس خواندن کرد. کسی که بتواند تصمیم جدی بگیرد، در زمان مطالعه مداوم خسته نخواهد شد و به هیچ‌وجه انگیزه خود را از دست نخواهد داد. داشتن یک برنامه درسی نیز به نظم بخشیدن به کارها کمک می‌کند.
یکی‌دیگر از روش‌های موفقیت در آزمون سراسری شرکت در آزمون‌های آزمایشی تستی است که توسط موسسه‌های مختلف برگزار می‌شود. دانش آموزان با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند سطح معلومات خود را ارزیابی کنند‌. اراده و پشتکار، مداومت در درس خواندن، کشف نقاط ضعف و قوت در درس‌ها، تحمل خستگی و مشکلات، مقایسه نکردن خود با دانش آموزان دیگر، اهمیت دادن به کیفیت مطالعه و بازدهی آن، استفاده از منابع درسی مناسب، کنترل استرس در روزهای نزدیک به کنکور، تست زدن زیاد به همراه تحلیل تست‌ها، کنترل افکار ذهنی و فاصله گرفتن از افکار منفی و در نهایت توکل به خدا و یاری گرفتن از او عوامل دیگری هستند که به موفقیت یک دانش آموز کنکوری کمک می‌کنند. متاسفانه همیشه افرادی هستند که با توجه به سختی مسیر درست موفقیت در کنکور از روش‌های میانبر غیر اصولی و غیر قانونی یعنی تقلب استفاده کرده و حق دانش آموزان دیگر را ضایع می‌کنند.
پاسخ نامه های کنکور

اتخاذ تدابیر و درایت مسئولین برای جلوگیری از تقلب در کنکورهای سراسری

 

مسئولین برگزاری کنکور برای جلوگیری از تقلب و تخلف در کنکور‌های سراسری باید در تمام حوزه‌های برگزاری کنکور از نصب دستگاه جمراستفاده کنند. بدن تمام دانش‌اموزآن در لحظه ورود به جلسه با استفاده از گیت بازرسی تفتیش شود. با همه کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب دیگر که با موضوع فروش سوالات کنکور مشغول فعالیت هستند، برخورد قانونی شود. تعدادی از داوطلبان کنکور و خانواده‌های آن‌ها هر سال با امضای کارزا از مسئولین برگزاری کنکور تقاضا می‌کنند که با متخلفین کنکور برخورد قانونی شود و با شفاف‌سازی‌های لازم خسارت‌های عاطفی و روحی که به داوطلبان کنکور و خانواده‌های آن‌ها وارد شده، جبران شود. مطمئنا با درایت و پیگیری‌های جدی مسئولین افراد متخلف دیگر جرات تقلب در کنکور را نخواهند داشت.
رئیس سازمان سنجش کشور طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که سیگنال متقلبان کنکور کشف شده است و افراد متقلب به مدت پنج تا ده سال از شرکت در آزمون‌های سراسری ایران محروم می‌شوند؛ او خاطر نشان کرد که همه پاسخنامه‌های داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ قرائت خواهند شد و در صورت وجود ارتباط بین پاسخنامه و کلید تقلبی، داوطلب‌های متقلب به سرعت شناسایی خواهند شد. برای قرائت پاسخنامه‌های کنکور از ماشین‌های پیشرفته و مدرن استفاده می‌شود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به همه داوطلبان کنکور امسال این اطمینان را داد که هیچی حقی ناحق نخواهد شد. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد هیچ‌گونه تخلف و تقلبی در آزمون سراسری به‌عنوان آزمون سرنوشت ساز تعداد زیادی از دانش آموزان ایرانی نباشیم و این آزمون مهم در شرایطی کاملا عادلانه برگزار شود.

https://www.asianews.ir/u/7ds
اخبار مرتبط
بر اساس اظهارات رئیس سازمان سنجش با حذف کنکور برای ورود به دانشگاه چند تغییر مهم انجام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید